21 november 2015

Blandad ull på hekla

För några veckor sen råkade en pappersäck full med skräpull komma in i vårt hus. Det var misshandlat, halvkardad GNS som helt saknade underull såg det ut som. Den underullen som var var helt full av flagor och nopper i tillägg till annat som jag inte vill tänka på. Men, jag gjorde ett halvtappert försök med småkammarna. Det blev en del täckhår, antar jag, som jag la på hekla och blandade med lite svart alpacka och lite av den sista blandningen av grönfärgadeCorriedale som jag hade hemma från en rokketräff. Halvhjärtad spinning innan semesterturen gav mig en gröngråsvart tråd som jag nu har tvinnad med vit mohair. Sistnämda bestämde sig för att eländas mot slutet, antagligen för att jag inte var speciellt förväntansfull till resulatet. Men nu hänger härvan över kökskran och droppar vatten efter tvätt. Kan ju bli spännande att se hur resultatet blir till slut.

175 gram/ 432 meter  (246 m/hg) tvåtrådig blandning

Inga kommentarer: