2 april 2015

Trønder, Silke, Bambus och Merino (1)

Tvättad så pluffade trønderullen upp sig, precis som jag hoppades, och nu har jag ett ljuvligt mjukt garn med mest karboniserat bambu men också trønder, silke och merino. Den rosa merino ullen ger en svag nyans bara till garnet men i solljus glänser det rosa lila toner mot mig. Ett fint garn.
Jo visst, det ser helt klart blankare ut innan jag tvättade det men då var det inte i närheten av så mjukt som det blev efter. Det är mina rollags, eller några av dom, har fortfarande tre av dom färdiga sköldpaddorna kvar. Den andra tråden är karboniserad bambu, spunnen på rollsroycen. Det tog sin tid. Jag har mer än hälften kvar att spinna men det tänker jag inte så mycket på just nu.
111 gram/ 885 meter (796 m/hg) tvåtrådig blandning
Hälften av dom här 122 gram har jag tvunnit in i garnet, ihop med bambus under..

Inga kommentarer: