8 februari 2015

Ull lagret är definitivt fullt för en stund nu

Ett tvåkilpspaket i posten visade sig innehålla ytterligare två kilo ull. Vilken rikdom det är, och goda vänner jag har, som skickar mig ull. 2 kilo gammelnorsk spælsau gör nu att mitt lager är överfullt och kräver ännu mera självdiciplin av mig tror jag. Jag måste helt enkelt sätta fart och bli färdig med en fäll innan jag tar nästa tror jag. Nu har jag i varje fall börjat tvätta den bruna. Det håller med ett kilo ull på tork av gången.

Eller ett kilo, det verkar som det är mycket mera av det bruna än det vita, ska jag gissa så är det kanskje 1250 gr av brunt och 750 gram med vitt. Men det håller, i massevis.

Den ser kanske inte så fin ut otvättad men provet jag fick tidigare blev riktigt vitt så det blir nog den här också. Det mesta av skiten sitter i topparna och dom ska ju plockas bort. Det är den härligt mjuka underullen jag jaktar efter.

Inga kommentarer: