5 januari 2015

Mera Trønder ull till lagret

Ja ha, så här ser tre fällar Trønder ull ut innan det är tvättat. Eller rättare sagt så har jag bara tvättat två för den sista ska jag ge bort..

Så nu ligger två fällar och torkar efter tvätt. Jag har börjat sortera ullen lite efter nyanser. Det blev väl ca 2 kg hoppas jag. Ullen ser  faktiskt förvånande fin ut, hon som sände den sa att den skulle vara full av rusk men det ser inte jag. Eller så har jag haft lite väl ruskig ull framför mig i den sista tiden.

Så var det lite överraskande att det var så lite ljusgrå ull, den förra fällen var ju bara gråtoner. Det passar mig fint, då jag nu fick lite mörkare valörer också. Dessutom tycker jag att jag varit duktig som låtit ullen ligga i sin kartong över både jul och nyår utan att röra den…

Dessa fällarna är nog dom mest ruskiga som jag har kommit över hittills. Kamning och massor av rusk var lösningen, men golvet, fy så det såg ut genom processen.

DSC_00043

DSC_00053

DSC_00063DSC_00073DSC_00087DSC_00107DSC_00117DSC_00123DSC_00137DSC_00147DSC_00153

1 kommentar:

Bodil sa...

Wow, så mykje fin ull du har fått i hus. Her blir det mange koselege spinnestunder.
Spennande Bambus og Thussasilke du har kjøpt og. Ynskjer deg eit fint spinneår :)