3 april 2014

Silke, Angora och Rambouillet rester (4)

Ännu ett försök på snabbspolarna, det gick inte bra den här gången heller. Spinrocken tuggar i sig tråden fortare än jag hinner blinka och eftersom jag ville ha ett tunt garn slutade det med att tråden gick av hela tiden eller så hann jag inte plocka bort allt rusk och rask som fortfarande sitter fast i Rambouillet ullen. Nu tänker jag spinna resten av den kardade blandningen på slända, så det så! Så jättemycket ull har jag ju inte kvar heller.

34 gram/ 175 meter (516 m/hg) kardad, tvåtrådig blandning

1 kommentar:

http://pastseasons.blogspot.com sa...

Ah du kämpar på :) Men härvan ser fin ut.

Jag tänkte köpa så mycket ull ca 6 kg och ha hemma. Beställer jag mindre så får jag säkert beställa mer ganska snart. Det är första gången som jag skall försöka göra något efter ett helt eget mönster.