8 december 2013

Ännu flera spolar fylls upp

Nu har jag spunnit en spole till av ull jag hittade i en av lådorna på kontoret. Tydligen har jag mera ull i mina gömmor än jag har lust att komma ihåg. Den kammade ullen  hittade jag i en låda. Där hade den legat i snart 2 år. Jag hade helt enkelt glömt bort den. Det är mossgrön pälsull från Ull.no som jag hade kammat ihop med vit shetland tops.

Den tredje spolen fyllde jag upp med sjögrön pelsull. Den ullen var jag säker på att jag spunnit upp allt av men så hittade jag en liten papperspåse med kammade ‘fågelbon’. Dessutom låg det i en annan papperspåse ullen som blev över efter kamningen. Den har jag nu kardat och dragit ut till remsor den också och spunnit tillsammans med det kammade.

Och ännu har jag lite mer pelsull kvar, hittade ännu mer i kväll när jag städade på kontoret…

Inga kommentarer: