25 september 2013

Lekgarn från kardemaskinen

Kardeflor från kardemaskin, ull från spinnträffen i Lillehammer tillsammans med gröna och rosa rester från höstullen som jag kammade för flera år sen. Garnet  ska vara full med nupper, det är meningen. Själva garnet som jag spann ulligt har fått en tuff behandling med växlande varmt och kallt vatten. Jag använde tvättmedelflaskan till bankningen, så nu är garnet ‘fulled’, hade jag varit tuffare så hade jag nog bankat lite till..

29 gram/ 39,5 meter (136,5 m/hg), tvåtrådig blandad kardad ull

87 gram/ 115,5 meter (132,5 m/hg) tvåtrådig blandad kardad ull

Nytvättade garn

Resterna från den kammade höstullen och ullen från Lhr. Kardad ihop med den vita biten av topsen som var med och vit shetlandsull.

3 kommentarer:

Bodil sa...

Lekkert :)

Hilde sa...

Superstilig garn i fin fargeblanding :)

mono sa...

Lekkert!! =)