8 december 2013

En ny spole pels ull

Jo Pelsull, för det mesta av tofsarna som jag hittade är den mossgröna pälsullen men det måste vara rester från det jag kammade ihop till koftan för länge sen. Nu tömmer jag verkligen gamla lager och undrar mig lite över allt jag sparat på. Här måste det i tillägg vara rester från den gröna höstullen med vitt, den samma som jag också hade ner i det här garnet. Dessutom så hittade jag bruna hår från Shetland, eller vad jag tror var Shetlandsull, helt säker kan jag ju inte vara... Det är något blått också, antingen höstullen som jag färgade eller den sjögröna pelsullen..

Jag tycker att det blev ett spännande resultat i varje fall efter att jag kardat ihop rolags och dragit dom ut till remsor så var det nog till att tråden får bli den tredje till nästa Crepe garn försök.

Inga kommentarer: