2 oktober 2013

Så var leken förbi..

Dom sista fyra kardade rullarna har blivit garn, nu har jag inte mer kvar av restullen. Ett kul sätt att bli av med kamrester och jag har haft det kul. En erfarenhet rikare. Garnet har jag bankat på och växlat med varmt, kokande vatten och så kallt det kommer från kran. Fulled, alltså, det gillar jag. Dessutom har jag dragit ut ullen framåt från rullen så detta ska vara wollen, luftig med andra ord. Mjukt är det i varje fall.

123 gram/ 221,5 meter (186 m/hg), tvåtrådig blandad ull

Nupper er det men det var också meningen. Jag vill att dom ska sticka lite ut, som rosor och blad.

Tvättat och mörbankat ser det bättre.. och så där lite halvtovat borde det tåla lite mer..

Det blev ju faktiskt en god del garn av min lek den kvällen, tot 273 gram.

1 kommentar:

Hilde sa...

Kjempestilig garn :) Blir sikkert fint som strikket!!